19 Temmuz 2015 Pazar

Otobüs Firmaları ve Alternatif Uygulamalar Hakkında

                            Selam,
        Bugün otobüs firmaları hakkında biraz bilgi vermek istiyorum. Benim gibi uçak yolculuğundan biraz korkan biriyseniz ya da aylar aylar öncesinden almadığınız için uçak fiyatları pahalı geliyorsa birkaç önerim var.
        İlki otobüs firmasından otobüs firmasına fiyat farkı. Pamukkale, Kamil Koç, Varan, Ulusoy gibi firmalar ufak tefek aksaklıklar olsa da verdiğiniz paranın karşılığını alabileceğiniz firmalar, evet. Sadece seyahat ederken şu sıra fiyatlar İzmir-İstanbul arası 75-80 TL ya da İzmir-Kuşadası arası Kamil Koç ile 17 TL. Ben de alternatiflere baktım. Daha "az meşhur" otobüs firmalarına yani. İzmir Seyahat diye bir firma İzmir-İstanbul arası 60 TL ve hizmetleri diğerlerininki ile aynı. Yine şehir içi servis var abur cubur ikramı var. İzmir'den Kuşadası'na 17 liraya gittim ama İsmail Ayaz adında bir firma ile 10 liraya Kuşadası'ndan İzmir'e döndüm. Her yerde İzmir Seyahat ya da İsmail Ayaz olacak diye bir şart yok biraz bakınıp fiyat sorarsanız gideceğiniz yere ait yerel bir firma bulabilirsiniz.
         Onun dışında Yol Yola ve Bla Bla Car diye iki uygulama var ki bu yol ile gezinizi daha da ucuza getirmeniz mümkün. Bu uygulamalarla hem sadece benzin masrafını paylaşıyorsunuz hem de yeni insanlar tanıyorsunuz. Bla Bla Car'ın akıllı telefon uygulaması var. Yol Yola'nın yok zannediyorum. Arabanızın olması durumunda da yolculuk ilanı vererek bu uygulamalardan yararlanabilirsiniz. Gideceğiniz yolu seçtiğinizde sistem size otomatik olarak bir fiyat öneriyor. Bu fiyattan ilan vermek, fiyatın biraz üstüne çıkmak, altına inmek size kalmış. Arabanız yoksa sisteme üye olup yolculuk arayabiliyorsunuz. Sizin gittiğiniz güzergahta gidecek olanlar listeleniyor ve sürücü ile iletişime geçebiliyorsunuz. Biraz daha ucuza seyahat mümkün! Daha çok seyahat edin! İyi tatiller!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder